Kişiye özel olarak seçilen 30 şarkıdan oluşan listeler, her pazartesi sabahı Spotify’ın 100 milyondan fazla kullanıcısına ulaştırılıyor. Haftalık Keşif adını taşıyan bu özellik, kişiselleştirilmiş çalma listesi oluşturma işlemini daha geniş bir ölçeğe taşıyor. Spotify Haftalık Keşif özelliğinden faydalanan kullanıcı sayısının 40 milyonu bulduğunu belirtirken, Haftalık Keşif aracılığıyla dinlenen şarkı sayısının 5 milyarı geçtiği açıklandı. Spotify’ın altyapı üzerinde yaptığı çalışma ise gelecek inovasyonlarda da benzer bir yaklaşımın uygulanmasını mümkün kılıyor.
Spotify’da müzik keşfinin gelişiminden ve kişiselleştirmeden sorumlu olan Matt Ogle, Haftalık Keşif’in bir hack projesi olarak ortaya çıktığını belirtti. Altyapıdaki güncellemenin kendilerine daha fazla deney yapma fırsatı sağladığını söyleyen Ogle, başka ürünlerde de geniş ölçekli kişiselleştirme imkanları sunabileceklerini ifade etti.
Güncel finansal sonuçlarını da kısa süre önce açıklayan Spotify, çeyrek gelirini 2.18 milyar dolara yükseltmeyi başarsa da henüz kâra geçebilmiş değil. Çeyreği 194 milyon dolar zararla kapatan şirket, gelirini yıllık bazda yüzde 80 oranında artırırdı. Aynı süreçte kayıplardaki artış ise yüzde 7 seviyesinde kaldı. Bilet satışı veya video reklam gösterme gibi yaklaşımları uygulamaya koyduğu takdirde, Spotify’ın kârlı bir hale gelmesi muhtemel gözüküyor.
Spotify tarafından paylaşılan istatistiklere göre, Haftalık Keşif kullanıcılarının yarıdan fazlası liste üzerinden 10 şarkı dinliyor ve en az bir şarkıyı favorileri arasına kaydediyor. Spotify Haftalık Keşif listelerinin özellikle küçük ve orta ölçekli kitlelere sahip müzisyenlere büyük katkı sağladığına dikkat çekiyor ve liste verilerinin hayranlarıyla daha iyi iletişim kurabilmeleri adına müzisyenlerle paylaşıldığını belirtiyor.
KAYNAK