Sosyal medya kanalları, mobil reklamlar, adwords reklamları vb… birçok şey tüketicilerin etrafını kuşatıyor. Tüketici heyecan verici yeni ürünler, hizmetler ve dijital yeniliklerle dolu bir dijital dünyaya maruz kalıyor.
2016’da tüketiciye değer katacak bu eğilimlere bakıldığında ise yaratıcılık ve analitik yaklaşım gerektiren birçok fırsat olduğunu söylemek mümkün.
Eğer dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız, bu trendlerden bazılarına göz atmakta fayda var.
1- Arama ve e-ticaret Google’ın ötesine Facebook ve Twitter’a doğru kayacak
Facebook sosyal medya içinde güçlü arama yeteneklerine sahip olacak kendi arama motoru üzerinde çalışıyor. Yakın gelecekte markalar da bu arama yetenekleriyle ilgili Facebook’tan destek alacak. Ayrıca şirketlerin Facebook Messenger uygulaması üzerinden müşteri ile etkileşimi mümkün olacak. Bu sayede tüketiciler satın almak istediği ürünü e-ticaret sitesine gitmek zorunda kalmadan, uygulama üzerinden alacak.
2- Snapchat yükselişini sürdürecek
Snapchat milyonlarca kişi tarafından benimsendi ve hala bu hızlı çıkışını sürdürmeye devam ediyor. Şu an çok az marka bir pazarlama aracı olarak Snapchat kullansa da, 2016 yılında Snapchat’i göz ardı etmek mümkün olmayacak. Snapchat gerçek zamanlı pazarlama için kullanılan bir platform haline gelecek.
3- Canlı video akışı etkileşimi artacak (Meerkat Periscope)
Tüketiciler her gün defalarca aynı reklamlara maruz kalıyor. Buna bir son vermenin yolu canlı yayın akışını kullanarak, yaratıcı fikirler üretmekten geçiyor. Bu bağlamda Meerkat Periscope tüketicilerin marka deneyiminin bir parçası olmasını sağlayacak en önemli canlı yayın platformları olarak gösteriliyor.
4- Instagram reklamlarının hızlı yükselişi devam edecek
Instagram reklamları şu an tüm reklamverenler için kullanılabilir durumda ve geri dönüşüm oranları da oldukça iyi. Sanılanın aksine Instagram kullanıcılarını çok da rahatsız etmeyen reklamlar, birçok marka tarafından kullanılmaya başlanacak.
5- Kimlik tabanlı Pay-Per-Click pazarlama, reklamların geleceğini belirleyecek
Kimlik tabanlı reklamlar ile hedef kitlenize telefon numarasına veya e-posta’ya dayalı reklamlar verebileceksiniz. Bu sayede hedeflediğiniz her bir bireye ilgili içerik veya reklam gösterebileceksiniz.
6- Sağlıklı yaşam ve giyilebilir teknoloji arasındaki birleşme kazanca dönüşmeye devam edecek
Tüketiciler arasında dijital araçlar ve teknoloji kullanımının yükselişi üzerinde sağlık en önemli konulardan biri. Giyilebilir teknoloji ve uygulamaları sağlık ihtiyaçlarına entegre eden ve tüketiciye aradıkları cevapları sunan uygulamalar bu sene de yüksek kazançlar elde edecek.
7- Pinterest’te animasyonlu pin’lerle, ilgi alanına dayalı hedefleme yapılacak
Pinterest’in yeniliklerinden biri de Animated Cinematic pin. Bu pinlerle ilgi alanına dayalı pin’lerle kişileri hedefleyebileceksiniz.
8- Tüketicileri markanızın pazarlamacıları haline getirin
Markalar içerik olarak müşterilerinin deneyimlerini paylaşmaya devam edecek ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe önem verecek.
9- Omni-kanal deneyimi oluşturun
Markalar doğru yerde, doğru zamanda, doğru mesajı tüketicilere ulaştırmak için tüm kanallarda etkinliğinizi sürdürecek.
10- İçerikte remarketing (yeniden pazarlama) önem kazanacak
Yeniden pazarlama reklamlarında kullanacağınız içeriklerle, tüketicileri sitenize tekrar geri gönderebilecek ve satın alma yapmalarına yardımcı olabileceksiniz.