Jawbone hoparlör üretiminden çıkmayı planlıyor. Fortune’da yer alan habere göre, şirket Jambox adını taşıyan hoparlörünü başka bir şirkete satmayı istiyor. Jawbone hoparlör pazarının küçük ve doygunluğa erişmiş olduğunu düşündüğü için bu yönde bir hamle gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Şirket böylelikle daha fazla potansiyel vadettiğine inandığı giyilebilir ürün pazarına odaklanmayı amaçlıyor. Jawbone’un satış konusunda mesafe kaydedip kaydetmediği ise henüz bilinmiyor.
Jawbone’un bu hamlesini sürpriz olarak tanımlamak pek mümkün değil. Şirket 2013 tarihli Mini Jambox’tan bu yana piyasaya yeni bir hoparlör sunmuş değil. Yöneticilerin açıklamaları da, Jawbone’un hoparlör pazarı konusunda pek de istekli olmadığının göstergesi olarak nitelenebilir. Fortune’a konuşan şirketin kurucularından Alex Asseily, gelecek değerlerinin zindelik ürünleriyle şekilleneceğini ve ses ürünlerini büyük bir pazar olarak nitelemiyor. CEO Hosain Rahman’ın geçtiğimiz yılın sonlarında yaptığı “Jawbone artık bir donanım şirketi değil.” açıklaması göz önüne alınınca bu hamle biraz daha anlam kazanıyor.
Her şeye rağmen, Rahman’ın açıklamasının “fazla iddialı” olduğunu belirtmek gerekiyor. Şirket fitness takip cihazı ve Bluetooth kulaklık üretimine halen devam ediyor. Bu ürünlerin şirketin portföyünde daha önemli bir alan kaplaması, şirketin neden bu ürünlere odaklanmayı istediğini açıklıyor. CEO Rahman ise şirketin gelecekteki başarısında başka şirketlere lisanslanan sağlık ve fitness platformunun göstereceği performansın önemli bir rol oynadığını anlatmaya çalışıyor.
Bu dönüşüm sürecinin nasıl işlediği konusunda ise kesin bir şey söylemek pek mümkün değil. Geçtiğimiz yıl iş gücü kesintisine giden şirket, 2015’in ilk çeyreğinin sonu itibarıyla henüz kâra geçememişti. Jawbone’un sermaye artırımı isteği ise değerin yarıya düşmesiyle sonuçlanmıştı. Apple ve Samsung gibi büyük oyuncuların dahil olduğu giyilebilir ürünler kategorisinin hem büyüme potansiyeli olan hem de zorlu bir pazar olduğu söylenebilir.