Home Technoture Optimum dönüşümleri izlemek

Optimum dönüşümleri izlemek

50
0
İçerik performansını ölçmeden, içerik çabalarınızın gerçekten başarılı olup olmadığını söyleyemezsiniz.

İçerik pazarlama başarısından bahsetmek için dönüşümleri ve uzun vadeli ROI (yatırım getirisini) izlemeniz gerekir.

İçerik pazarlama kampanyanızda hangi aşamada hangi dönüşümleri izlemeniz gerekiyor merak ediyorsanız, aşağıdaki metriklere göz atabilirsiniz.


1- Trafik Ölçme

Yeni bir içerik pazarlama kampanyası başlıyorsanız, trafiğiniz muhtemelen çok sınırlıdır. Bu aşamada sitenize mümkün olduğunca çok trafik almaya odaklanmalısınız. İşe, sitenize gelenlerin etkileşim ve dönüşüm oranlarını takip ederek başlayabilirsiniz.

Bu aşamada en önemli metrikler:

Tekil Ziyaretçi

Sayfa Görüntüleme

Toplam Backlinks

Trafik Kaynakları


2- Etkileşim Ölçme

Eğer trafiğiniz iyiyse, ziyaretçilerinizle düzenli olarak etkileşime geçmenizin zamanı gelmiş demektir.

Bu aşamada en önemli metrikler:

Bounce Rate (Çıkma Oranı)

Yeni vs Tekrar Gelen Ziyaretçiler

Web Sitenizde Harcanan Zaman

İçerik Türlerine Göre Paylaşım

Yorum Sayısı


3- Dönüşümleri Ölçme

İçeriklerinizi severek okuyan ve tekrar gelen ziyaretçilere sahipseniz, bu insanları müşterileriniz haline getirme zamanınız gelmiş demektir.

Bu aşamada en önemli metrikler:

Opt-in Oranları

Tıklama Oranı

Yönlendirilen Bağlantı Sayısı

ROI


Sonu
ç

Hedefiniz daha fazla trafik almak ve daha fazla satış yapmak ise içerik pazarlama başarısını ölçmek çok önemlidir. Aynı zamanda doğru aşamada doğru ölçümlerini  yapmanız gerekmektedir.

Yeni bir kampanyaya başlıyorsanız, trafiği odaklanın. Eğer trafiğiniz iyiyse, etkileşime; o da iyiyse dönüşümlere odaklanın.

Previous articleJolla C geliştiriciler için çıkarılan yeni Sailfish OS telefonu
Next articleTek bir şeyi bilmelisin: Her şeyi öğrenebilirsin!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here