Home Technoture Sosyal Medya ile marka olun

Sosyal Medya ile marka olun

63
0
Müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirmenin kolay yolu sosyal medya

Günümüzde internetin yaygın olarak kullanılmaya başlanmasıyla birlikte sosyal medya kullanımında da büyük derecede artış olmuştur. Birçok kişi farklı amaçlarla sosyal medyadan yararlanıyor.

Sosyal medyanın bilinenden daha farklı bir rolü de iş dünyasıyla ilgilidir. Firmaların günümüzde başarıya ulaşmaları için birçok etkene dikkat etmeleri gerekir. Bu etkenlerden bir tanesi de sosyal medyayla ilgilidir. Sosyal medyanın firmalar ve işletmeler açısından oldukça önemli olan rollerinden bir tanesi firmanın müşterileriyle daha kişisel seviyede iletişim kurmalarını sağlamasıdır. Sosyal medya üzerindeki müşterilerinin her biri ulaşılabilen uzaklıktadır ve istendiği zaman tüm müşterilerle direkt olarak iletişim kurulabilir. Hatta müşterilerinin birden fazlasıyla da sosyal medya üzerinden rahatlıkla konuşabilirsiniz. Firmaların iş hayatlarında başarılı olabilmeleri için müşterileriyle aralarını çok iyi tutmaları gerekir. Bunun için dikkat edilmesi gereken, yani firmaların müşterilerle ilişkilerini güçlendirmek için kullanılacak olan dört farklı yoldan bahsedebiliriz.

Müşteri size değil, siz müşteriye gidin

İşletmeler müşterilerinle iletişime geçmek için farklı sosyal ağlardan yararlanırlar. Yani her firma müşterileriyle iletişime geçmek için aynı sosyal ağı kullanmak durumunda değildir. Firmaların hizmet verdiği sektörle ilgili olarak beklentilerin yoğun olduğu ağın bulunması ve ilgili ağa odaklanarak iletişim kurmak gerekir. Ancak bu şekilde müşteri ilişkisi daha sağlıklı bir şekilde kurulabilir ve daha çok müşteriyle iletişime geçmiş olunabilir. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir diğer konu firmanın ya da işletmenin hedef kitlesinin paylaşım yaptığı ağlardaki içeriklerinin genişletilmesi gerektiğidir. Ayrıca müşteriye gitmek cümlesinden şu anlamı da çıkarabilirsiniz. Gerek bilgisayar, gerekse cep telefonları üzerinden işletmelere kolaylıkla ulaşılabilmelidir. Ancak bu şekilde firmalar müşterileriyle birebir iletişim halinde olmuş olur ve yaptıkları işlerde başarıya ulaşırlar.

Sosyal pazarlamayı aktif hale getirin

İş dünyasındaki firmaların ve işletmeler günümüzde geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanmaya devam ediyor. Zaten bu konuda hiç kimse değişiklik yaparak tamamen sosyal pazarlamaya geçmeyi istemiyor. Ancak pazarlama yöntemlerinin sosyal pazarlama konusuna da uyarlanması gerekiyor. Çünkü günümüzde firmalar birbirleriyle kıyasıya rekabet içerisindedir ve özellikle internet kullanımının artmasıyla birlikte firmalar hizmet verdikleri konuyla ilgili internet üzerinden de müşterilerine erişim sağlamak durumundadır. Bu şekilde olmayan ve halen sadece geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanan firmaların başarıya ulaşmaları oldukça zor bir durumdur.

Müşterilerinizi güzel bir şekilde dinleyin

Sosyal medya birçok kişi ve birçok işletme tarafından sadece bir yaygın organı olarak görülüyor. Ancak aslında sosyal medyada paylaşımlar yapmak yerine müşterileri dinlemek firmalar açısından çok daha avantajlı bir durum haline gelebilir. Bu konuya şöyle bir örnek verebiliriz. Örneğin lokasyon aramaları firmalara bölgesel ve konum tabanlı olan görüşmelerin dinlenmesine olanak tanır. İş dünyasında ilgili firmayla ilgili twitler atılmasa bile müşterilerin firma hakkındaki düşüncelerinin ne olduğunun anlaşılmasını sağlıyor.

Müşterilerin hikayelerini anlatın

Yukarıda belirttiğimiz maddelere ek olarak firmaların müşterilerle aralarındaki ilişkilerini güçlendirmenin en temel ve en kolay yollarından bir tanesi de müşterilerin hikayelerinin anlatılmasıdır. Sosyal medya üzerinde müşteri öykülerini ve müşteriler tarafından oluşturulmuş olan yorum ve içerikleri paylaşmak firmaların müşterileri ile olan ilişkilerinin daha iyi bir duruma getirilmesi için yapılacak olan davranışlardan bir tanesidir. Bu yüzden firmalar sürekli olarak müşterilerini aldıkları hizmet ya da ürünle ilgili olarak kazandıkları başarı öykülerini anlatmaya teşvik etmeli ve bunun için emek harcamalıdır. Bu durum diğer müşterilerin de kendi başarı hikayelerini sosyal medya üzerinde paylaşmalarını teşvik eder ve kısa sürede firmaya büyük başarılar sağlar.

Previous articleSosyal medya markaları
Next articleSosyal CRM ve müşteri ilişkileri yönetimi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here