Markaların sosyal medyada olmasının en önemli sebeplerinden biri de, kullanıcılarla etkileşime geçmek ve insanları markaları hakkında konuşturmaya çalışmak. Neden mi?
Çünkü sosyal medya ağızdan ağıza pazarlamanın en iyi yapıldığı yerlerden biri ve belki de saniyeler içinde viral olmanızı sağlayacak bir pazarlama aracı. Aslında sosyal medyayı güçlü kılanda bu. Saniyeler içinde sizi çok popüler de yapabilir, bir linç kampanyasına maruz kalmanıza da neden olabilir.
Evet… Markalar insanlarla etkileşime geçmek için muhteşem içerikler hazırlayabilir ve müşterinin kalbini bu şekilde fethedebilir ama günün sonunda yapılan şey, markanın kendini övmesinden başka bir şey değil.
‘’Eee markalar kendi tanıtımlarını yapmasınlar mı?’’ derseniz, tabii ki yapsınlar. Zaten sosyal medyada bulunma amaçları bu. Ama asıl soru: ‘’Marka tarafından oluşturulan bu içerikler, tüketicileri satın alma yönünde ne kadar ikna edebiliyor?’’
Bu noktada yapılması gereken insanları markanız hakkında konuşturmak ve ilgili içerikleri diğer insanların da görmesini sağlamak.
Müşterileriniz markanız hakkınızda tweet mi attı, bu tweet’leri hemen web sitenizde paylaşabilirsiniz. Bu mevcut müşterilerinizin sizi ne kadar sevdiğini, potansiyel müşterilerinize gösterecektir.
Instagram’da ürünleriniz ile ilgili bir paylaşım mı yapıldı, o zaman hemen bu fotoğrafları kendi sayfanızda yayınlayabilirsiniz.
Blog’unuzda kullanıcıların içerik oluşturmasına izin verebilir ve bu içerikleri sosyal medya platformlarında kullanabilirsiniz.
Gördüğünüz gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği sosyal medyada kullanmak için bir sürü yol var.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, işiniz için etkili güven araçlarından biri olabilir. Bu yüzden markanız için doğru olan yöntemi bularak bu içerik türünden mutlaka yararlanın.