İçerik pazarlama başarısından bahsetmek için dönüşümleri ve uzun vadeli ROI (yatırım getirisini) izlemeniz gerekir.
İçerik pazarlama kampanyanızda hangi aşamada hangi dönüşümleri izlemeniz gerekiyor merak ediyorsanız, aşağıdaki metriklere göz atabilirsiniz.
1- Trafik Ölçme
Yeni bir içerik pazarlama kampanyası başlıyorsanız, trafiğiniz muhtemelen çok sınırlıdır. Bu aşamada sitenize mümkün olduğunca çok trafik almaya odaklanmalısınız. İşe, sitenize gelenlerin etkileşim ve dönüşüm oranlarını takip ederek başlayabilirsiniz.
Bu aşamada en önemli metrikler:
Tekil Ziyaretçi
Sayfa Görüntüleme
Toplam Backlinks
Trafik Kaynakları
2- Etkileşim Ölçme
Eğer trafiğiniz iyiyse, ziyaretçilerinizle düzenli olarak etkileşime geçmenizin zamanı gelmiş demektir.
Bu aşamada en önemli metrikler:
Bounce Rate (Çıkma Oranı)
Yeni vs Tekrar Gelen Ziyaretçiler
Web Sitenizde Harcanan Zaman
İçerik Türlerine Göre Paylaşım
Yorum Sayısı
3- Dönüşümleri Ölçme
İçeriklerinizi severek okuyan ve tekrar gelen ziyaretçilere sahipseniz, bu insanları müşterileriniz haline getirme zamanınız gelmiş demektir.
Bu aşamada en önemli metrikler:
Opt-in Oranları
Tıklama Oranı
Yönlendirilen Bağlantı Sayısı
ROI
Sonuç
Hedefiniz daha fazla trafik almak ve daha fazla satış yapmak ise içerik pazarlama başarısını ölçmek çok önemlidir. Aynı zamanda doğru aşamada doğru ölçümlerini yapmanız gerekmektedir.
Yeni bir kampanyaya başlıyorsanız, trafiği odaklanın. Eğer trafiğiniz iyiyse, etkileşime; o da iyiyse dönüşümlere odaklanın.